+421 904 933 553
+421 948 846 555

 

OJAZDENÉ VOZIDLÁ

Na čo všetko si treba dať pozor, keď kupujete ojazdené vozidlo.

Pokiaľ uvažujete nad kúpou už konkrétnej značky, nie je na škodu si orientačne prezistiť ceny náhradných dielcov, poprípade cien za prácu na tej, konkrétnej značke.

Skontrolujte či všetky sklá na aute majú rok výroby +-2 roky ako má písané auto v technickom,  len čelné sklo by mohlo byť vymenené z dôvodu zásahu kamienkom.

Pozrite si  všetky tesnenia okolo dverí, námatkovo skontrolujte  všetky zvary – či sú  symetrické, taktiež  dno kufra pod kobercami, či tam nedošlo k opravám.

Pozrite sa  z profilu či všetky dvere kapota a kufor lícujú, či nie  sú farebné odchýlky, rovnomerné medzery, odreniny alebo stekance na hranách (kapoty, dverí, kufra).

Pod prednou kapotou-vizuálne, či dotykom pozrite VIN číslo vozidla, porovnajte  s dokladmi, započúvajte sa do chodu motora, musí byť rovnomerný bez známok nepravidelného chodu.

Skontrolujte, pokiaľ sa dá aj možné tesnosti hadíc, pozrite sa  či remene nie sú popraskané, odskrutkujte veko oleja či tam sú usadeniny.

Dajte si auto vytiahnuť hore a skontrolujte tesnosť výfukového systému.

Skúste s každým kolesom zatriasť či nemá vôľu, alebo pukavý zvuk, pozrite sa na tlmiče,  po  rozhojdaní auta (auto by sa malo okamžite vrátiť do pôvodnej polohy a nie plávať).

Nezabudnite aj na  brzdy, pohľadom si všímajte či nie sú na kotúčoch ryhy po obvode, pri jazde skúste prudko zabrzdiť či auto „neťahá“ do niektorého smeru, či funguje ABS ak ho auto má.

Počas jazdy by mal byť chod motora  plynulý. Musí „šliapať“ po zohriatí adekvátne k výkonu motora (diesel od 2-4 tis otáčok, potom prepad výkonu, benzín bez turba rovnomerne od 3-5,5tis otáčok, s turbom od 2,5 – 6 tis. otáčok) .

Vyskúšajte vytočiť volant do krajných polôh a pomaly ísť, sledujte či neznejú pukavé zvuky.

V interiéri si vyskúšajte všetky prístroje, okná, klímu, ventilátor, kontrolky displeja (mali by zhasínať postupne), palubný počítač, hmlovky,  svetlá , smerovky, pozrite sa na opotrebenie palubnej dosky, páky a pedálov, sedačky. Auto, ktoré má najazdené do 100 000km by malo vykazovať malé len pomerne opotrebenia.

Cena  by mala byť  adekvátna k výbave, roku výroby, najazdeným kilometrom a motorizácii – (všetko čo je podozrivo lacné nie je reálne – je pravdepodobné, že sú stočené km, či bolo havarované).

Overte VIN čísla, resp. servisnú knižku u predajcu, alebo u špecializovaných firiem